Çalışma alanı düzeni

Çalışma ortamınızı nasıl daha verimli hale getirirsiniz?

calisma-ortaminizi-nasil-daha-verimli-hale-getirirsiniz-mertsit

Çalışma hayatımızda ofis masamızın dağınıklığı sebebiyle birçok işimiz zamanında tamamlanamayabilir veya işlerimizi yetiştirmek için ailemizle vakit geçirmek yerine mesai yapmak zorunda kalabiliriz. Sık mesai yaptığımız zamanlar ertesi gün işe yorgun gitmemizi ve bu nedenle de çalışma hayatımızın verimsiz sürmesine neden olabilir, aslında bu bile bir işyeri için maliyettir fakat çoğu zaman bu maliyet görmezden gelinir. Oysa düzgün bir planlama ve düzenli çalışma ile iş hayatımızın hızlanabileceği, daha verimli hale geleceği aşikardır. Düzenli çalışma için çalışanları fazlasıyla meşgul edip kararsızlığa iten ve bu nedenle vakit kaybı sonucu oluşan verimsizliği ortadan kaldırmak için ilk olarak çalışma masamız ve çevresini düzenli tutmaktan başlamak gerekiyor. İlk olarak bunu nasıl yapmaya başlayacağımızdan değil, masanızı düzenli tutmanın getirdiği kazanımları ana başlıklar altında incelemekten başlayalım.

Vakit kaybı minimuma iner. Masanızın dağınık olması dikkat dağınıklılığını ortaya çıkarır, bunun sonucunda da dikkat toplamak için vakit kaybedersiniz. Faturalar, yapışkan notlar, dosya klasörleri ve bitirmenizi bekleyen belki de onlarca proje gün boyu dikkatinizi çeker ve zihninizi meşgul eder. Tüm bunları düzenlemek zihninizin o an üzerinde çalıştığınız projenize daha fazla odaklanmasına izin verin.

Özgür ve kararlı hissedin. Minimalist bir masa seçmekle başlayabilirsiniz. Projenizi takip etme özgürlüğü verir. Çalışırken, dikkatiniz dağılmadığı için kendinizi daha kararlı ve güvende hissettirir. Müdürünüz tarafından yönlendiriliyor olsanız bile öncelikleri siz belirlersiniz.

Çalışma isteğiniz artar. Düzenli ve ferah görünen bir çalışma ortamı işinize bağlılığınızı arttırır, daha çok sevmenize ve her pazartesi günü sendromsuz bir güne uyanmanızı sağlar.

Fırsatlar. Her yeni bir gün yeni bir fırsat, başlangıç ve heyecandır. Düzenli bir çalışma ortamı içinizde yeni bir şeyleri başarma arzusu doğurur. Dünkü işlerin hala masanızda olduğunu görmek sizi motive etmez ve geçmişte takılı kalmanıza yol açar. Ancak temiz ve düzenli bir masa sizi motive eder ve güvende hissettirir. Yeni gününüzde bir önceki günün projesine devam etmenizi gerektirse bile motive olduğunuz için sorunları çözmede yeni bir yol, yeni bir yöntem bulmanızı veya bir problem görmenizi sağlar.

Artan prestij. Patronunuzun için hiçbirşey başarılı biten bir projenin yerini alamaz. Düzenli bir masa sayesinde artan başarınız, çevrenizdeki insanların ilgisini çekecektir. Verimli , eksiksiz ve başarılı olmanız kariyer basamaklarınızı hızla tırmanmanız demektir.

calisma-ortaminizi-nasil-daha-verimli-hale-getirirsiniz

 

Gelelim temiz bir masa için neler yapmanız gerektiğine, bunun için basit  ve doğal görünen bir çalışma ortamı üretin. Yani minimalizm. Dilerseniz düzenli bir çalışma ortamına geçiş için uygulanacak 6 adımı hep birlikte inceleyelim.

Ofis araçlarını azaltın. Masanınızı minimalist tutmanın ilk adımı üzerinde ve çevresinde gereksiz eşyalardan kurtulup, kalanları bir masaüstü organizerlerle veya kendi önceliklerinizi belirleyerek konumlandırabilirsiniz. Hadi! Masaüstünüze bir göz atın, gereksiz kitap, dosya, takvim, yapışkan notlardan kurtulun.

Eşyalarınızı sınıflandırın. Masaüstünüzde yer alan eşyalarınız birinci öncelikli olan eşyalarınız olsun, diğerlerinin de önceliklerini belirleyip numaralandırdığınız çekmecelerinizi kullanarak sınıflandırın. Bizim önerimiz kolay ulaşabileceğiniz çekmecelerde ikinci veya üçüncü öncelikli eşyalarınızın bulunması.

Projelerinizi sonlandırın. Masa dağınıklığının kaynaklandığı nedenlerden en önemlisi bitmemiş projelerinizdir. Projenizi mümkün olan en kısa sürede bitirmeye özen gösterin. Eğer bitiremiyorsanız sizi aşan bir durum söz konusu demektir. Projenizi çıkarmaya hazır olana kadar muhafaza edeceğiniz bir raf bulun.

Dijital olarak muhafaza edin. Basit bir görev ve zamanı hatırlatıcı program ile ofisinizdeki yapışkan notların büyük bir bölümünden kurtulabilirsiniz. Bunun için Microsoft Outlook gibi programlar kullanabilirsiniz. Bu yapışkan notlar bir daha asla zihninizi karıştırmaz ve görüntü kirliliği yapıp sizi rahatsız etmez. Ayrıca bu yöntem ile notlarınızı buruşturup atmazsınız, bilgisayarınızda depolamış olursunuz.

Bilgisayarınızdaki dağınıklılığı ortadan kaldırın. Bunun için ilk olarak masaüstünüzdeki dosyaları sınıflandırmak ile başlayın. Güzel bir duvar kağını resmi bulun ve tüm işe yaramayan klasörleri ortadan kaldırın.

10 dakikanızı ayırın. Gelelim en son maddeye, Masanızın üzerini temizlemek ve düzenli olmasının sürdürebilirliğini sağlamak için her günün sonunda 10 dakikanızı ayırın. Bana güvenin bir süre sonra alışkanlık haline gelecektir.

Sonuç olarak çalışma verimliliğinin artmasını sağlamak için başlanacak en iyi yer düzen ve planlamadır. Düzenli bir çalışma masası, daha fazla odaklanma ve verimlilik katacaktır. Bunları hem siz, hem de çalışanlarınız uygulayabilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir